مروری بر مقابله با افکار منفی

Wiki Article

این بار کامران را در نظر بگیرید. او معمولاً موقع بحث با همسرش ناراحت می‌شود و معتقد است اشخاص اگر یکدیگر را دوست داشته باشند، با هم بحث و دعوا نمی‌کنند. از کامران خواسته شد تا از دوستان متأهل و خوشبخت خود بپرسد که آیا آن‌ها هرگز با همسرشان بحث یا دعوا می‌کنند یا خیر؟ کامران با یک بررسی ساده با تعجب به این نتیجه رسید که عصبانی شدن و بحث‌وجدل میان همه آن‌ها عادی است.

آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان نیز که پیش از فروپاشی دیوار برلین در آلمان شرقی زندگی می‌کرد اظهار داشت: «گورباچف زندگی من را به طور اساسی تغییر داد. من هرگز او را فراموش نخواهم کرد.»

زمانی که از این حقیقت فرار می‌کنیم، در واقع این افکار را تقویت می‌کنیم تا بیشتر در ذهن ما رسوخ کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه استرس و نگرانی از آینده را متوقف کنیم؟

پس از این نظریه مهم و بنیادی، دنیل گولمن که فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد نیز بود، در کتابی تحت عنوان “هوش هیجانی” مفاهیم یاد شده را به شکلی کاملا ساده و قابل فهم بیان نمود.

یکی از متداول‌ترین اشتباهاتی که ما انجام می‌دهیم، تفکر همه یا هیچ (یا همه‌چیز عالی و یا همه‌چیز افتضاح) است. این همان اشتباهی است که باعث می‌شود فکر کنیم اگر کاری را عالی انجام نمی‌دهیم، پس بهتر است اصلاً سمت آن کار نرویم.

واقعیت این است که جز در پاره‌ای از مواقع سخاوت‌ها، زیبایی‌ها و مهربانی‌ها جایی در تیترهای نخست ندارند.

از سوی دیگر دولت اوکراین با وجود انتقادهای میخائیل گورباچف از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی روسیه، حمایت آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ را از یاد نبرده است.

هنگامی‌که دارید دلایل «بد بودن» خودتان در حادثه به وجود آمده را بررسی می‌کنید، از خودتان بپرسید: «اگر یکی از دوستان صمیمی من این مشکل را داشت، با او به همین شکل برخورد می‌کردم؟». اغلب ما هنگام قضاوت کردن نسبت به خودمان بسیار سختگیرتر از دیگران هستیم.

باورهای جدید و خلاقانه برای خود بسازید و آنها را در زندگی به کار ببرید. می توانید به جای گفتن من نمی توانم بگویید من با تلاش و کوشش زیاد در کارهایی که انجام می دهم سايت منبع موفق می شوم. مثلا به جای کشیدن مو.اد مخدر بهتر است که آن را ترک کرد.

تکنیک آزادی عاطفی روشی است که به سرعت (در عرض چند دقیقه) قابل یادگیری است و می‌تواند به شما کمک کند تا بلافاصله بهبود ذهنی خود را بدست اورید.

همه ما دوست داریم که بترسیم و غافلگیر شویم. به همین خاطر است که روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون ما را می‌ترسانند، به هیجان می‌آورند و غافلگیر می‌کنند.

مولفه ی سازگاری که به معنی توانایی سازگاری با افراد مختلف است.

بهتر است در این مواقع جریان‌های پیش رویتان را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. این جریان‌ها می‌تواند زمان، کار پیش رو و یا حتی صحبت کردن باشد.
با خودتان مهربان باشید و اگر اشتباهی مرتکب می شوید خود را بابت آن اشتباه بیش از اندازه سرزنش نکنید.

بعدها به دلیل اهمیتی که هوش هیجانی در کسب و کار ها داشت، دانیل گلمن و همکارانش، انجمن پژوهش هوش هیجانی را ایجاد نمودند.

در پشت صحنه عکس‌هایی که در اینستاگرام می‌بینیم، چه می‌گذرد؟

توجه کنید که چه زمانی این رفتارها را بروز می‌دهید و در آن لحظات به یاد بیاورید که باید فقط برای خودتان زندگی کنید.

هیپنوتیزم درمانی می‌تواند باعث بهبود و حل مسائل زندگی شما شود و ذهن شما را از نگرانی و آشفتگی رها کند.

در ادامه پژوهش ها و تحقیقات، اشتنبرگ مدلی، یک نوع جدید از هوش با نام ” هوش موفقیت ” پیشنهاد کرد.

یکی از روش‌های مقابله با افکار منفی حاصل از این اشتباه، دوباره نسبت دادن است؛ یعنی عامل به وجود آمدن اتفاق پیش‌آمده را چیزی جز «بد بودن» خود بدانید. از خود بپرسید: «چه عوامل دیگری ممکن است در این قضیه دخیل باشند؟».

تست میزان علاقه شما به رابطه جنسی (آیا اعتیاد جنسی دارید؟)

بیشتر واژه های مثبت را به کار ببرید تا این کار بتواند تغییر ذهنیت منفی شما را به دنبال داشته باشد.

یکی از مزایای اشرف مخلوقات بودن انسان این است که می تواند زندگی خود را تغییر دهد یعنی قدرت انتخاب و تصمیم گیری دارد. تغییر ذهنیت منفی در افکار و باورها تغییر مثبتی در زندگی شخص ایجاد می کند.

ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

از نکاتی که در تست هوش هیجانی بسیار قابل توجه است می توان به اکتسابی بودن و قابلیت آموزش دادن هوش هیجانی اشاره نمود که خبر بسیار مهمی برای همگان است.

نگرشیست که از نگرش مخالف یا حتی با کمی زاویه‌دار با خود به سلامت عبور نکرده باشد یا این نگرش را در کنار خود جای ندهد.

میخائیل گورباچف چند روز پس از آنکه اجازه خروج از اقامتگاهش در شبه‌جزیره کریمه را نداشت به دنبال شکست کودتا به مسکو بازگشت.

Report this wiki page